Felanmälan
Vid allvarlig situation som kräver blåljus - Ambulans, Brandkår eller Polis - Ring 112
Akut felanmälan
Med akut händelse avses vattenläckage och annat som behöver åtgärdas snarast.
Om du får problem med översvämning eller stopp i rör i lägenhet, kök och/eller toalett, så kontakta AvloppsJouren, telefon 0760-800 800.
Övrig felanmälan
Med övrig felanmälan menas fel i fastighetens allmänna ytor som Föreningen skall stå för ex. lampa i trappen lyser ej.
Det omfattar INTE om det är något som är fel i din lägenhet, det står du själv för att åtgärda.
Felanmäl genom att skicka ett mail till styrelsen Styrelsen@BRFSkonaren.se i vilket du anger felet, var i fastigheten, vilken adress osv.
Övrig felanmälan sker enligt nedan
Vardagar 7:00 - 21:00
SBC Kundtjänst 0771 - 722 722, kundtjänst@sbc.se
Felanmälan http://www.sbc.se/felanmalan
Mån-Fre 21:00 - 07:00 samt dygnet runt på helger och röda dagar
Jourtjänst Security Assistance 040 - 689 24 80
Observera att åtgärd för fel där du själv är betalningsansvarig kostar mer via felanmälan till SBC än att själv direkt anlita hantverkare.
Gör du en AKUT felanmälan direkt till Avloppsjouren, SBC eller Jourtjänst behöver du även informera styrelsen - Styrelsen@BRFSkonaren.se
Nycklar, Tagg
Beställning av nycklar eller tagg måste godkännas av styrelsen. Vänligen skicka ett mail och informera vilken lägenhet det gäller. Styrelsen kommer sedan lägga en beställning och återkomma när de är klara för avhämtning.
Våra nycklar är skyddade för nyckelkopiering, varför man vid behov av fler nycklar behöver kontakta styrelsen med e-mail innehållande namn, adress och lägenhetsnummer. Styrelsen skickar därefter en fullmakt via e-mail, samt lägger en beställning till Avarn Security. Beställningen är aktiv i 3 månader och för nyckelkopiering går man fysiskt till butiken med sin nyckel. Nyckeln kan vanligtvis färdigställas samma dag vid beställning innan 15.30.
Kontaktuppgifter till Avarn Security (tidigare Nokas)
Avarn Security Sallerupsvägen 11 A
212 18 Malmö
040-93 21 30
Kabel-TV & Internet
Om Du har fel på mottagningen kontrollera först om dina grannar också har problem innan du felanmäler. Det underlättar felsökningen.
Tele2 Tel. 90 222
Mån-Fre 08.00-19.00
Lördag och helgdagar 09.00-15.00
Sö Stängt
E-post: tele2-info@tele2.com
Bredband2 Tel.0770-811000
Insekter/skadedjur
Sanering är kostnadsfri och bekostas via föreningens försäkring.
Anticimex Tel. 0752-451000
Mån-Fre 07.00-18.00