TV, bredband, telefoni
TV
Tele2 är leverantör för TV och grundutbudet ingår i avtalet.
Bredband
Bredband2 är leverantör av internetanslutningen. Hastighet på 1000/1000 Mbit/s ingår i avgiften.
Så här aktiverar du ditt bredband
1. I hallen finns två skåp i väggen, ett för el och säkringar och ett för bredbandsanslutning. Öppna det sistnämnda och se till att en nätverkskabel är kopplad mellan INK-uttaget och den nätverksport där du önskar ansluta din dator eller router i lägenheten, se bild. Alla nätverksuttag i lägenheten är numrerade.
2. Gå till det valda uttaget inne i lägenheten och koppla en andra nätverkskabel mellan nätverksuttaget och din dator. Vi rekommenderar en direktansluten dator, men det fungerar även i de flesta fall via ett trådlöst nätverk. Det vill säga att ansluta via en router och för att kunna upprätta en trådlös anslutning till laptop, mobil och surfplatta.
3. Aktivera genom att öppna en webbläsare och gå till valfri adress. Då kommer du automatiskt till beställningssidan. Om du inte kommer till sidan direkt kan du skriva in adressen själv: http://brf.bredband2.com
4. Börja med att välja din adress samt fyrsiffriga lägenhetsnummer i rullgardinsmenyn. Välj logga in som privatkund.
Klicka sedan på Fortsätt.
5. Fyll i dina kunduppgifter så som dina person- och kontaktuppgifter och klicka på Fortsätt.
6. Beställ din internettjänst*
* Tjänsten 1000/1000 Mbit/s är kostnadsfri på beställningssidan. Denna tjänst ingår i månadsavgiften till föreningen.
Här kan du även välja att beställa tilläggstjänsterna router & säkerhetspaket. Tjänsterna är valfria och debiteras enligt Bredband2s prislista.
7. Granska och godkänn din beställning. Bocka i rutan Jag godkänner avtalet och klicka på Köp.
8. Hurra! Din beställning är klar och din tjänst aktiveras inom kort. Läs igenom Viktig information och glöm inte att spara ditt kundnummer. Klicka på Stäng/Vänta på aktivering.
Du kan behöva starta om din dator och eventuell router för att kunna använda din nya tjänst.
Vi hoppas att du kommer trivas med din tjänst!
Kontakta oss på Bredband2 vid in- och utflyttning från lägenheten. Notera att om du beställer en tilläggstjänst och inte gör en uppsägning kommer vi fortsätta skicka fakturor tills vi får in en uppsägning.
Har du några frågor kring självaktivering eller andra funderingar kan du kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 0770-811 000 eller via e-post helpdesk@bredband2.se – vi hjälper dig gärna!
För att installera routern finns information via denna länk:
https://www.tp-link.com/se/support/download/archer-ax10/#Firmware
Telefoni
Hemtelefoni ingår inte i grundutbudet. Om detta önskas så betalas detta utav medlemmen.
Vid flytt
Vid flytt är det viktigt att överlåta - alternativt säga upp -sitt abonnemang. Vänligen ring kundtjänst - alternativt läs mer på deras hemsida..